Emely-en-Baruch.reismee.nl

27/28 oktober 2011

Lieve Allemaal,

De laatste dag is aangebroken... Baruch en ik hebben buikpijn, en voor Baruch is het wel oké nu... hij verlangt enorm naar zijn papa en broer, (en ik natuurlijk ook) Nogmaals hij heeft het zo goed gedaan, probeer je maar ‘s in te denken om in 30 graden zonder schaduw door de bush te lopen..... z’n haren waren helemaal NAT!!

Gisteren zijn we eerst met de manager Justus en met Mohammed naar de supermarkt gegaan, we hebben daar rijst, maïsmeel, melk, spaghetti, zout, zeep en waspoeder gekocht. We hebben de mannen allebei 5 euro beltegoed gegeven, geloof me... ze waren zooo blij... Justus zei, ik heb nog nooit zoveel beltegoed op mijn telefoon gehad!! Ik schaamde me echt en ga proberen mijn smsjes te minderen :) Bij dezen doe ik gelijk een oproep om niet gebruikte telefoontjes aan mij te geven zodat ik kan zorgen dat ze hier terechtkomen!! Uncle Justus zou zooooooooooo graag een telefoon met internet willen hebben... maar zegt hij voor mij is dat nooit haalbaar!!!

We hebben nog meer boodschappen gedaan, maar daar vertel ik jullie liever uit respect in Nederland over! Na het boodschappen doen zijn we naar the village van Kebene in gereden... we stopten bij het eerste hutje, spelende kinderen en moeders die voor hun hutje zitten.. we vroegen of ze een present wilden ontvangen? (ook uit Respect) En echt lieve mensen het ging als een lopen vuurtje! Gelukkig waren Mohammed en Justus er bij, iedereen wil en we moesten het verdelen! We zijn zo een uur of 2 rondgereden om voedsel uit te delen, veel dankbare mensen! Die weer een poosje geen zorgen hoefden te maken om een maaltijd te krijgen!

Gisteren zijn we met Mohammed, toen het eten op was, de kinderen van school gaan halen, klein Somba mocht mee. Hij is een klein slim mannetje en met z’n mooie ogen krijgt hij (bijna) alles gedaan! We hadden nog een laagje cola en o, o, o, wat wou hij dat graag hebben, de prik was er uit dus hij heeft een paar slokjes op! Toen we bij school kwamen was hij zo blij om de andere kinderen te zien, hij is de enige nog in Kebene die niet naar school gaat!

Op de terug weg hebben we 1 2 3 4 hoedje van papier verder geoefend! Heel grappig!! Toen hebben we de andere kinderen opgehaald, de grote komen lopen of... met de fiets!!! Sommige kinderen krijgen een fiets van hun sponsor, met toestemming van Arianne en Pasci want de resultaten moeten wel goed zijn!!!

Als de kinderen terug uit school komen geven ze de volwassenen een hand en gaan onmiddellijk hun huis werk maken daarna gaan de grote meiden hun kleren met DE HAND uitwassen en is er tijd voor ontspanning! We hadden ook popcorn gekocht, de kok heeft het klaar gemaakt, het mocht pas na het eten, dus ik heb een tasje meegenomen naar het hotel :)

Oh ja en dan de apen... wel schrikken hoor soms, er is een bepaald paadje waar Baruch altijd steevast mijn hand grijpt, er lopen hier ook van die hele grote rupsen... ze zijn echt prachtig maar je wil er niet op trappen!!

Vandaag hebben we onze laatste kleding beloofd aan mensen op het strand... zelfs het shirt wat Baruch vandaag aan heeft moet zo uit, we gaan daarna naar Kebene en gaan boodschappen voor hun doen :) dan AFSCHEID... vannacht droomde ik... en in die droom moest ik zooo hard huilen ik kwam er niet uit... we hebben onze tranen hier verborgen... ook uit respect!! Misschien komen we vanavond nog terug op internet, voor nu ASANTE SANA voor al het medeleven!! Veel liefs uit Kenia! Vannacht gaat om half 2 de wekker!

Reacties

Reacties

conny

Heb bewondering voor jullie!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hannah

Sterkte met afscheid nemen... en een hele goede terugreis gewenst!

Cornellie

We wensen jullie een hele goede reis terug. Wat zullen jullie veel te verwerken hebben! Heel indrukwekkend om van zo dichtbij te horen hoe het daar gaat. Wat hebben wij het dan goed!

remco

nou wat een mooi bericht hoor

ik gaat ook nog naar kebene

het jaar na de meiden

Juf Emely

Lijkt me super Remco!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!