Emely-en-Baruch.reismee.nl

5 juni 2012 avond

Vanmiddag met escort naar de Bush bij White house geweest, zoeken en zoeken naar m'n strandvrienden .... Maar na veel vragen vonden we de vader van Richard.... Zijn vrouw was erg ziek en upcountry naar family gegaan. We hebben hem wat eerste levensbehoefte gegeven waar hij bijzonder blij mee was, verder afgesproken dat ik Richard I'm 6 uit vd nakumat (supermarket) zou ontmoeten, I'm kwart over 6 kwam hij samen met zijn vader Julius aanlopen, heel verlegen....

Als eerste vroeg hij: 'Waar is Baruch?' Toen vroeg ik: 'Waarom heb je niet terug gebeld?' 'We moesten onze telefoon verkopen...' Ja, dan word je wel weer even heel stil!

Met bonen rijst en zeep en meel gingen ze weer terug naar hun hut.
We hebben afgesproken om elkaar donderdag weer te ontmoeten.
Richard zal dan zijn vrienden ook mee nemen die we de vorige x ook ontmoet hebben.

Oh ja, wat ik nog vergeet.... Toen ik vanavond aan het wachten was op Richard stond ik te bellen met Lourens, na het gesprek stonden er een groepje mannen naast me die na het gesprek vroegen, where you from?? Holland... Ze zagen toen dat mijn hand onder de beten zat... Voor ik het door had rende 1 man naar de overkant van de weg om een streng af te snijden waar aloe Vera inzit, heel goed voor uw hand... Er werd wat aloe Vera uit de streng geknepen in een flesje gedaan... Ik bedankte de mannen hartelijk... Ze verzochten mij vriendelijk om aub een zak rijst voor hun te kopen... Wie zou dat kunnen weerstaan??
Nu ga ik echt slapen, ook morgen zullen de Afrikaanse indrukken er niet om liegen!

Vanavond in Kebene een mooie avondsluiting gehad... Spelletjes gedaan engezongen.
Ook heeft Juma zelf verteld dat zijn zwangere zus is overleden... Wat een verdriet... we hebben eerst allemaal stil gebeden voor Juma voor zijn family daarna in de kring, ook hebben we de Heere gedankt voor zijn trouwe zorg de afgelopen 5 jaar! Hem komt toe alle lof eer en aanbidding!

Morgen brengen we Pasci naar de vluchthaven in Mombasa we rijden daarna samen met Juma en Vidzo door naar Malindi (zoek maar is op de kaart) het is een tocht van 3 uur en een heel ander stuk Afrika. Juma en Vidzo blijven bij hun family t/m maandag. Reizen jullie mee? Het was weer een actieve dag! Nu onder het muskieten net... Haha Ik zit er onder ;)

Elienne

Wat een armoede he!? je wordt daar inderdaag stil van. "weinig woorden,veel gedachten,gevouwen handen"
X

Emely

Zo is het precies Elienne ......

Zo is het precies .....

Jolanda

Lieve Emely!
Indrukwekkende belevenissen! Ik blijf je volgen!
Ben blessed en be a bless!
Kuzz Jo en een knuffel vd boys voor tante Emely;-)

ING

Lien, nu pas weer op je blog....wat een belevenissen! God bless you proud That you are my sister. X

Proud to be Your sister ING x

papa en mama

lieve Emely,
Hoe gaat het ?

Ben je al iets beter ? zal het klimaat kunnen zijn,
liefs, en leven met je mee !!een goede thuisreis
en Gods nabijheid